søndag 2. august 2009

Styrk kroppen med antioksidanter - antioksidantkick!


Er du en av dem som liker en god kopp te? Nå begynner høsten å nærme seg med stormskritt – ja faktisk ser det ut som høst når jeg ser ut vinduet mitt i skrivende stund. Regnet høljer ned, og det er usselt. Da har jeg lyst på te hvertfall! Teene som er til salgs i Økobutikken er alle økologisk sertifisert hos OTCO. Mange av dem inneholder antioksidanter som kan styrke kroppens imunforsvar og gjøre at din helse blir bedre.

Honeybush har et stort publikum, fra den som liker det søte, til små barn, elle den sensitive eldre til den lidenskapelige tedrikker. Noen av fordelene med honeybush omfatter at det er koffein fritt, høyt innhold av vitamin C, kalium, kalsium og magnesium. Det er en uvurderlig ressurs for antioksidanter, sjeldne sporstoffer og inneholder isoflavoner. Teen er ofte brukt som kveldste fordi den kan virke avslappende, sammtidig som den ikke inneholder koffein. Den inneholder også nesten ingen tannin, det er det som pleier å gjøre teen sterk når du lar teposen være for lenge i. Den blir derfor ikke bitter.


Honeybushte har en søtlig smak, og jeg vil absolutt anbefale den sammen med appelsinskall, den kombinasjonen er for tiden min favoritt for antioksidant-kick!

I økobutikken har jeg i dag lagt til en antioksidant-te pakke. Denne inneholder Honeybush 100gr og valgfri appelsinskall eller sitronskall 100gr. Den koster 108,- Men, hvis du bruker følgende kode får du 10% rabatt i hele høst (helt til november.)

"tepakke09blog"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar